انواع سنگ گرانیت برزیلی + معرفی گرانیت های برزیلی

انواع سنگ گرانیت برزیلی + معرفی گرانیت های برزیلی
عاکف قربانی
عاکف قربانی
۱۴۰۳/۳/۲۸

انواع سنگ گرانیت برزیلی دارای طرح‌های خاصی است، سنگ گرانیت برزیل به علت داشتن تنوع رنگ و طرح بالا توانسته مشتریان و مخاطبان زیادی را در نمایشگاه‌های بین المللی سنگ و نمای ساختمان به خود جلب کند. اگر به دنبال آشنایی و خرید سنگ گرانیت برزیلی هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


انواع گرانیت برزیلی

سنگ‌های گرانیت برزیلی در بازار ایران تنوع خوبی دارند. شما می‌توانید سنگ‌هایی با رنگ روشن و تیره، همچنین سنگ‌های ساده یا طرح‌دار را در این تنوع بیابید. در ادامه تعدادی از بهترین سنگ گرانیت برزیلی را معرفی خواهیم کرد:

  • سنگ گرانیت برزیلی سولاریوس؛
  • سنگ گرانیت برزیلی بلانکو پوتیگور تیره؛
  • سنگ گرانیت برزیلی ماگما (ریز بافت)؛
  • سنگ گرانیت برزیلی بلانکو پوتیگور پررنگ؛
  • سنگ گرانیت برزیلی بلک هورس (صیقلی)؛
  • سنگ گرانیت برزیلی بلک هورس (چرمی)؛
  • سنگ گرانیت برزیلی فانتزی سیاه؛
  • سنگ گرانیت برزیلی دلیکاتوس؛
  • سنگ گرانیت برزیلی کاس موس (چرمی)؛
  • سنگ گرانیت برزیلی طلای خالص؛
  • سنگ گرانیت برزیلی وایت فانتزی.

در ابتدا اگر نیاز هست راجب سنگ گرانیت اطلاعات بیشتری کسب کنید به مقاله سنگ گرانیت چیست؟ مراجعه کنید. حال در مورد ویژگی‌های هر سنگ گرانیت به صورت اختصاصی توضیحاتی ارائه می‌دهیم تا در هنگام خرید بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید:


سنگ گرانیت برزیلی سولاریوس:

سنگ گرانیت سولاریوس برزیلی دارای رنگ غالب قهوه‌ای روشن و کرم است. این سنگ خال‌دار دارای خال‌های تیره و روشن است که طرح آن را تشکیل می‌دهد. از آنجایی که این سنگ لوکس در برابر مواد شوینده، مواد شیمیایی، مواد اسیدی و قلیایی مقاومت بالایی دارد، می‌توان آن را در آشپزخانه، از جمله صفحه کابینت و کانترتاپ استفاده کرد. همان طور که می‌دانید در طراحی داخلی، مقاوم‌ترین سنگ‌ها برای این قسمت استفاده می‌شوند.


سنگ گرانیت برزیلی سولاریوس
سنگ گرانیت برزیلی سولاریوس


همچنین سنگ گرانیت سولاریوس برای استفاده روی انواع میز، مخصوصا میزهای اداری، میز پذیرایی، میز جلومبلی استفاده می‌شوند. این سنگ برای انواع دیوارپوش فضای داخلی لوکس مناسب است. به لحاظ هزینه، دارای قیمت نسبتا بالایی است. از این سنگ معمولا برای نمای خارجی ساختمان استفاده نمی‌شود. اگر محدودیت قیمت ندارید این سنگ برای فضای داخلی ساختمان یکی از بهترین گزینه‌ها است.


سنگ گرانیت برزیلی بلانکو پوتیگور تیره:

سنگ گرانیت برزیلی بلانکو پوتیگور تیره دارای رنگ غالب سفید به همراه هاله و لک‌های مشکی است که به آن ظاهری خال‌دار داده است. سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور تیره دارای ظاهری کلاسیک و آشنا است. به علت ساده بودن رنگ، می‌توانید آن را با هر تم رنگی ست کنید. این سنگ در برابر انواع مواد شیمیایی، اسیدی، قلیایی و مواد شوینده مقاومت خوبی دارد. همچنین در برابر سایش ظروف و چاقو نیز مقاومت سایشی خوبی دارد. به این ترتیب این سنگ برای طراحی داخلی آشپزخانه مناسب است.


سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور تیره
سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور تیره


این سنگ جلا پذیری خوبی داشته و می‌توان از آن برای میز ناهار خوری، میز پذیرایی، میز جلو مبلی و همچنین دیوارپوش و کفپوش فضاهای لوکس داخلی اماکن مسکونی و تجاری استفاده کرد. برخلاف سنگ قبلی که معرفی کردیم؛ سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور تیره برزیلی یکی از سنگ‌های مقرون به صرفه است.


سنگ گرانیت برزیلی ماگما (ریز بافت):

رنگ غالب سنگ گرانیت برزیلی ماگما (ریز بافت) تیره است که با رگه‌های طلایی و سفید، دارای رگه‌های موج‌دار است. اگر از به طرح‌های خال‌دار علاقه زیادی ندارید، این طرح می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. این سنگ در برابر سایش مقاومت بالایی دارد؛ از این رو می‌توان آن را به عنوان پله سنگی برای راه پله‌های لوکس در فضای داخلی استفاده کرد.


سنگ گرانیت برزیلی ماگما (ریز بافت)
سنگ گرانیت برزیلی ماگما (ریز بافت)


از آنجایی که در برابر رطوبت مقاومت خوبی داشته و قابلیت نظافت آسان را دارد، می‌توان از آن در صفحه کابینت آشپزخانه، برای کابینت آشپزخانه اوپن، کانترتاپ و صفحه جزیره استفاده کرد. سنگ گرانیت ماگما (ریز بافت) به لحاظ هزینه در دسته سنگ‌های نسبتا گران قیمت گرانیت برزیلی است.

سنگ های گرانیت برزیلی انواع مختلفی دارند مانند سنگ گرانیت برزیلی وایت فانتزی، سنگ گرانیت برزیلی دلیکاتوس، سنگ گرانیت برزیلی بلک هورس (صیقلی) و غیره که هرکدام از انواع سنگ گرانیت برزیلی ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند.


سنگ گرانیت برزیلی بلانکو پوتیگور پررنگ:

سنگ گرانیت برزیلی بلانکو پوتیگور پررنگ به لحاظ رنگ حالتی خنثی و متعادل دارد؛ به نوعی همه پسند بوده و این انعطاف را دارد که با تم رنگی مختلف و سلیقه‌های دکوراسیون مختلف هماهنگ شود. از آنجایی که سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور پررنگ، در برابر خط و خش و سایش مقاومت بالایی دارد، برای استفاده به عنوان کفپوش و دیوارپوش گزینه مناسبی است.


سنگ گرانیت برزیلی بلانکو پوتیگور پر رنگ
سنگ گرانیت برزیلی بلانکو پوتیگور پر رنگ


این سنگ از نظر هزینه، دارای قیمت متوسطی در بین سنگ‌های گرانیت برزیلی است. همچنین به علت مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت می‌توان از آن برای راه پله فضای بیرونی ساختمان هم استفاده کرد.


سنگ گرانیت برزیلی بلک هورس (صیقلی):

سنگ گرانیت برزیلی بلک هورس (صیقلی) دارای رنگ غالب مشکی به همراه لک‌های بزرگ سفید و رگه‌های موج‌دار سفید است. این سنگ از دور شبیه به رنگ اسب‌های مشکی با خال سفید است؛ به همین دلیل نام اسب مشکی را روی آن گذاشته‌اند. تراکم رنگ بالایی داشته و قابلیت صیقلی شدن بالایی دارد.


سنگ گرانیت برزیلی بلک هورس (صیقلی)
سنگ گرانیت برزیلی بلک هورس (صیقلی)


در صورتی که به خوبی فراوری شود، به علت تخلخل کم، جلوه‌ای آینه‌ای خواهد داشت. استفاده از سنگ گرانیت بلک هورس (صیقلی) برای انواع میز می‌تواند جلوه‌ای بسیار لوکس به میز اداری یا پذیرایی بدهد. برای راه پله فضای داخلی و دیوارپوش هم استفاده می‌شود. از نظر هزینه، قیمت نسبتا متوسطی دارد.


سنگ گرانیت برزیلی بلک هورس (چرمی):

رنگ غالب سنگ گرانیت برزیلی بلک هورس (چرمی) مشکی است. دارای رگه‌های بزرگ و موج‌دار سفید بوده که به علت تضاد رنگی قوی، چشم نواز هستند. سنگ گرانیت بلک هورس (چرمی) به لحاظ رنگ و طرح شبیه به سنگ گرانیت قبل بود که معرفی کردیم.


سنگ گرانیت برزیلی بلک هورس (چرمی)
سنگ گرانیت برزیلی بلک هورس (چرمی)


این سنگ کاربرد بیشتری به عنوان دیوارپوش و کفپوش داشته و جلوه آن حالت مات و چرمی دارد. از این سنگ برای طراحی داخلی ساختمان استفاده می‌شود. به لحاظ قیمت دارای قیمت نسبتا متوسطی است.


سنگ گرانیت برزیلی فانتزی سیاه:

عمده رنگ سنگ گرانیت برزیلی فانتزی سیاه، تیره بوده که دارای هاله‌ها و لک‌های سفید و نقره‌ای است. این سنگ برای فضاهایی مناسب است که می‌خواهید تم رنگی فضای داخلی آن تیره باشد.


سنگ گرانیت برزیلی فانتزی سیاه
سنگ گرانیت برزیلی فانتزی سیاه


فرآوری سطح (پرداخت) این سنگ به صورت مات و چرمی است. دارای ظاهری شیک بوده و برای دیوارپوش و کفپوش مناسب است. به لحاظ هزینه سنگ گرانیت فانتزی سیاه دارای قیمت متوسط به پایین است.


سنگ گرانیت برزیلی دلیکاتوس:

یکی از نقاط قوت سنگ گرانیت برزیلی دلیکاتوس مقاومت بالای این سنگ در برابر سایش است. بنابراین در قسمت‌هایی از ساختمان که با ابزار سخت در ارتباط است از جمله آشپزخانه، به عنوان کانتر تاپ، روکابینتی و برای جزیره مورد استفاده قرار میگیرد؛ زیرا در برابر سایش ظروف و لوازم فلزی تیز مقاومت خوبی دارد. این سنگ را می‌توان به عنوان کفپوش راه پله و مسیرهایی که پا خور بالایی دارند هم استفاده کرد.


سنگ گرانیت برزیلی دلیکاتوس
سنگ گرانیت برزیلی دلیکاتوس


این سنگ دارای رنگ غالب روشن و طرح خال‌دار با جلوه کلاسیک است. سنگ گرانیت دلیکاتوس برزیلی از نظر قیمت در دسته سنگ‌های ارزان و مقرون به صرفه محسوب می‌شود.


سنگ گرانیت برزیلی کاس موس (چرمی):

سنگ گرانیت برزیلی کاس موس (چرمی) دارای رنگ غالب تیره با خال‌های طلایی رنگ و نقطه‌های ریز سفید رنگ است. از آنجایی که ظاهر آن به آسمان شب نزدیک است، به طرح و رنگ آن، کیهانی هم گفته می‌شود. این سنگ مقاومت فشاری بالایی داشته و در برابر ضربه مقاوم است. برای دکوراسیون داخلی با جلوه مدرن تناسب بیشتری دارد.


سنگ گرانیت برزیلی کاس موس (چرمی)
سنگ گرانیت برزیلی کاس موس (چرمی)


برای انواع میز اداری تا پذیرایی، دیوارپوش و کفپوش استفاده می‌شود. سنگ گرانیت کاس موس (چرمی) دارای ظاهری مات بوده و اصطکاک سطح آن بالا است؛ یعنی سر نیست. از نظر هزینه، دارای قیمت متوسط به بالایی است.


سنگ گرانیت برزیلی طلای خالص:

رنگ غالب سنگ گرانیت برزیلی طلای خالص مایل به تیره بوده و از ترکیب رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای، سفید و مشکی تشکیل شده و طرح آن به صورت ترکیبی رگه و خال است. جذب آن پایینی داشته و در برابر رطوبت مقاوم است. از سنگ گرانیت طلای خالص برای دیوارپوش، کفپوش فضای داخلی و راه پله استفاده می‌شود.


سنگ گرانیت برزیلی طلای خالص
سنگ گرانیت برزیلی طلای خالص


به علت مقاومت در برابر آب می‌توان از آن در آشپزخانه، میز جلو مبلی، صفحه کانترتاپ و دیوار سرویس‌های بهداشتی لوکس استفاده کرد. این سنگ از نظر هزینه دارای قیمت متوسطی است.


سنگ گرانیت برزیلی وایت فانتزی:

سنگ گرانیت برزیلی وایت فانتزی دارای رنگ قالب روشن بوده و از پس زمینه سفید با خال‌های مشکی تشکیل شده است.


سنگ گرانیت برزیلی وایت فانتزی
سنگ گرانیت برزیلی وایت فانتزی


این سنگ در برابر سایش ضربه مقاومت بالایی داشته و می‌توان از آن برای فضاهای داخلی، اداری، تجاری، دیوارپوش و کفپوش فضاهای بهداشتی، راه پله و راهرو از آن استفاده کرد‌. سنگ گرانیت وایت فانتزی ظاهر کلاسیکی داشته و دارای قیمت ارزان و مقرون به صرفه‌ای است.


آنچه که از مقاله انواع گرانیت برزیلی آموختیم:

در ابتدای مقاله کمی در رابطه با سنگ گرانیت و گرانیت برزیلی صحبت کردیم. سپس بهترین سنگ های گرانیت برزیلی را نام بردیم که شامل این موارد می‌شدند: سنگ گرانیت سولاریوس، سنگ گرانیت بلانکو پوتیگور تیره، سنگ گرانیت ماگما (ریز بافت) و … که هرکدام از انواع گرانیت برزیلی را بصورت کامل معرفی کردیم تا شما با ویژگی های هر سنگ آشنا شوید.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
55 / 4.6
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading