ایران کانتر

ابزار سنگ گرد بهتر است یا تیز؟

ابزار سنگ گرد بهتر است یا تیز؟
مهدیار حسینی
مهدیار حسینی
۱۴۰۲/۵/۲۴

برای استفاده از سنگ طبیعی به عنوان صفحه کابینت، اسلب یا کانتر با مسئله کنج یا لبه مواجه خواهیم بود. شما به عنوان مشتری باید تیز یا منحنی بودن گوشه‌های سنگ را مشخص کنید ما نیز در ایران کانتر برای تصمیم‌گیری در کنار شما هستیم. شاید این بخش در نگاه اول جزئی به‌نظر برسد، اما در ادامه با خواندن توضیحات به اهمیت این موضوع پی خواهید برد.


انواع ابزار یا کنج در سنگ

می‌توان لبه سنگ‌ها را با طرح‌های مختلفی شکل داد، انواع ابزار سنگ عبارتند از:

  1. اریب؛
  2. بولنوز؛
  3. اوجی؛
  4. گرد.

برخی از مدل‌هایی که اشاره شد لبه‌هایی منحنی دارند و برخی لبه تیز؛ البته درجه تیز بودن لبه در برش‌های مختلف متفاوت است. دقت داشته باشید که این کارفرما است که باید گرد یا تیز بودن کنج و میزان این گرد یا تیز بودن را مشخص کند. در هنگام تعیین میزان گرد بودن یا کنج کارفرما باید به میزان جلو بودن آفست نسبت به یونیت توجه داشته باشد. برای مثال نمی‌توان آفستی که در کل دو سانتی‌متر از یونیت بیرون‌زدگی دارد را بیش از حدود یک و نیم سانتی‌متر برش داد.


مزایا و معایب کنج‌ تیز

کنج یا لبه تیز شامل مزایا و معایبی است که بهتر است این موارد را مورد توجه خود قرار دهید:


مزایا

یکی از مزایای کنج‌ تیز را می‌توان تغییر پذیری بالای آنها دانست. به‌طوری که در هر زمانی می‌توان آنها را مطابق با خواسته مشتری به اشکال مختلف درآورد و برش زد.


ابزار سنگ تیز
بهترین مزیت کنج‌ تیز تغییر پذیری بالا آن است.


بنابراین انتخاب طرحی با لبه تیز برای افرادی که در حال حاضر قادر به انتخاب طرح خاصی نیستند می‌تواند بهترین گزینه باشد.


معایب

بزرگ‌ترین عیب این کنج‌ها را می‌توان همان تیزی آنها دانست. این تیز بودن می‌تواند تا حد زیادی به‌خصوص برای کودکان، خطر آفرین باشد. از طرفی، امکان خوردگی، شکستگی و آسیب دیدن کنج‌های تیز بسیار بیشتر از کنج‌های منحنی است، زیرا بیشتر در معرض برخورد قرار دارند. خوشبختانه محافظ لبه‌های تیز در انواع اشکال و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد و افراد می‌توانند بسته به سلیقه خود این محافظ‌ها را خریداری کنند. نکته‌ای که وجود دارد این است که در نهایت این محافظ‌ها از زیبایی و ظرافت سنگ کم خواهند کرد.


مزایا و معایب کنج گرد

کنج گرد همانند کنج تیز شامل مزایا و معایبی می‌باشد که در ادامه این موارد را برای شما آورده‌ایم:


مزایا

بر طبق خواسته مشتری، کنج‌های گرد در کابینتی و کانتر می‌توانند طرح‌ها و ابعاد مختلفی داشته باشند. این مسئله می‌تواند دست افرادی را که به زیبایی محیط اهمیت فراوانی می‌دهند و سلایق خاصی دارند باز نگه دارد. از طرفی، برخورد و تصادف فیزیکی با لبه‌های گرد، آسیب نسبتا کمتری از لبه تیز ایجاد می‌کند. علاوه بر این امکان آسیب دیدن سنگی که لبه گرد دارد کمتر از سنگی است که لبه‌ای تیز دارد.


معایب

تنها عیب کنج گرد را می‌توان در این دانست که دست مشتری برای اعمال طرح‌های دیگر برای آن بسته خواهد بود، در حالی که کنج تیز را می‌توان در هر زمانی از لحاظ ظاهری تغییر داد.


آنچه که از مقاله لبه سنگ، گرد بهتر است یا تیز آموختیم:

همانطور که در مقاله لبه سنگ، گرد بهتر است یا تیز آموختیم، به‌طور کامل به بررسی انواع کنج یا لبه سنگ ها پرداختیم و مزایا و معایب هرکدام را برای شما آوردیم تا با خیال راحت بتوانید نیاز خود را برطرف کنید و انتخاب درستی داشته باشید.


مقالات مرتبط