اینستاگرام ایران کانتر

بهترین تراورتن ایران + گرانترین سنگ تراورتن ایران

بهترین تراورتن ایران + گرانترین سنگ تراورتن ایران
نجمه نظری
نجمه نظری
۱۴۰۳/۳/۲۳

بهترین تراورتن ایران به دلیل کیفیت بالا به بسیاری از کشورها صادر می‌شود. تراورتن سنگ رسوبی و متخلخلی است که با رنگ روشن و بافت متفاوت خود در نمای داخلی و خارجی و همینطور در محوطه سازی کاربردهای فراوانی دارد. در این مقاله شما را با برخی از معروف‌ترین و بهترین تراورتن‌های بازار ایران آشنا می‌کنیم.


سنگ تراورتن تنه درختی

این سنگ یکی از خاص‌ترین تراورتن‌های بازار ایران است که ظاهری شبیه به پوست تنه درخت دارد و به همین دلیل همخوانی بسیار خوبی با چوب دارد. به عنوان مثال می‌توانید با ترکیب چوب و تراورتن تنه درختی یک میز جلو مبلی خاص طراحی کنید.


تراورتن تنه درختی
تراورتن تنه درختی ظاهری شبیه به چوب دارد.


بافت سنگ تراورتن تنه درختی موجدار و در عین حال شفاف و صیقلی است. این سنگ جذب آب بالایی دارد و استفاده از آن برای کانترتاپ یا ساخت میز ناهارخوری چندان پیشنهاد نمی‌شود اما می‌توانید از آن برای نمای داخلی و خارجی، ساخت میز تحریر یا میز جلو مبلی استفاده کنید و یا از آن به عنوان یک دیوار دکوراتیو در پشت تلویزیون بهره ببرید. تراورتن تنه درختی از معادن آذرشهر و کاشان استخراج می‌شود و از نظر بسیاری از مالکان و معماران بهترین تراورتن ایران به شمار می‌رود.


سنگ تراورتن سفید الیگودرز

تراورتن سفید یکی از پرمصرف‌ترین انواع تراورتن در ساخت نمای ساختمان است که از معادن شهر الیگودرز استخراج می‌شود. دلیل استفاده از این سنگ در نمای خارجی مقاومت بالا و بافت موجدار آن است.


تراورتن سفید الیگودرز
تراورتن سفید الیگودرز استفاده بسیار بالایی دارد.


این سنگ به دلیل تخلخل بالا جذب آب زیادی دارد اما به خاطر همین تخلخل بالا، چسبندگی بسیار خوبی روی نمای ساختمان دارد. در کنار استفاده از سنگ تراورتن سفید الیگودرز روی نمای ساختمان می‌توانید از آن در نمای داخلی تی وی وال و ساخت میزهای دکوراتیو نیز استفاده کنید.

بهترین تراورتن ایران را در صفحه محصولات ایران کانتر پیدا خواهید کرد. تراورتن با تنوع رنگی بالا از سفید، کرم، گردویی، قرمز و خاکستری موجود است.


سنگ تراورتن سیلور خرمایی موج دار

این سنگ از معادن آذرشهر استخراج می‌شود و دلیل محبوبیت آن رنگ بندی خاص و متمایز آن است. زمینه سنگ خاکستری است و رگه‌های سفید و قهوه‌ای در آن خودنمایی می‌کنند.


سنگ تراورتن سیلور خرمایی
سنگ تراورتن سیلور خرمایی از معادن آذر شهر استخراج می‌شود.


این سنگ به دلیل رنگ خاص خود برای ساخت بدنه کانتر تاپ در آشپزخانه‌های مدرن یا تکمیل نمای داخلی و خارجی به کار برده می‌شود. رگه‌های خاکستری، سفید و قهوه‌ای به صورت موج‌دار روی سنگ تراورتن سیلور خرمایی موج دار نمایان هستند و همین امر بر جذابیت این تراورتن افزوده است.


سنگ تراورتن خرمایی بی موج

این سنگ که در بازار با نام تراورتن سیلور گلد نیز خرید و فروش می‌شود نوعی تراورتن خرمایی است که از معادن آذرشهر استخراج شده و با طرح ابر و بادی و بی‌موج خود از دیگر تراورتن‌ها متمایز می‌شود. این سنگ از نظر طیف رنگی شبیه به نمونه قبلی در این فهرست است و با زمینه خاکستری میزبان رگه‌های سفید و قهوه‌ای است.


تراورتن سیلور خرمایی بی موج
تراورتن سیلور خرمایی بی موج از ترکیب رنگی خاکستری و قهوه ای تشکیل شده است.


برخلاف تراورتن سلیور خرمایی بافت و طرح سنگ تروارتن سیلور خرمایی بی موج ابر و بادی است. از نظر میزان جذب آب و تخلخل تفاوتی بین این تراورتن و نمونه قبلی وجود ندارد و از این سنگ نیز می‌توانید برای ساخت نمای خارجی داخلی بدنه کانتر تاپ و میزهای دکوراتیو و حتی پله استفاده کنید.


سنگ تراورتن گردویی

این سنگ تراورتن نیز از معادن آذرشهر استخراج می‌شود و از نظر رنگ یکی از کمیاب‌ترین تراورتن‌های ایران به شمار می‌رود. رنگ سنگ قهوه‌ای روشن یا گردویی است.


سنگ تراورتن گردویی
سنگ تراورتن گردویی نیز جزء سنگ های محبوب بین تراورتن ها می‌باشد.


از نظر ویژگی‌های فیزیکی تفاوتی بین این تراورتن با دیگر نمونه‌ها وجود ندارد و از آن نیز می‌توان برای نمای داخلی یا خارجی و ساخت المان‌های تزیینی استفاده کرد. نکته حائز اهمیت در مورد سنگ تراورتن گردویی رنگ و طرح خاص آن است.


سنگ تراورتن قرمز

اگر به دیدن تراورتن‌های روشن عادت کرده‌اید بهتر است این سنگ را نیز به عنوان بهترین تراورتن ایران در طیف رنگی قرمز در نظر داشته باشید. تراورتن قرمز نیز از معادن آذرشهر استخراج می‌شود و برای تکمیل نمای ساختمان و کف انتخاب مناسبی است.


سنگ تراورتن قرمز
سنگ تراورتن قرمز یک طرح خاص از سنگ های تراورتن است.


اگر به دنبال یک تراورتن با رنگ خاص هستید سنگ تراورتن قرمز را در نظر داشته باشید. این سنگ حاوی رگه‌هایی است که با رنگ کمی تیره‌تر یا روشن‌تر از زمینه سنگ خودنمایی می‌کنند.


تراورتن عباس آباد

این سنگ در دسته تراورتن‌های صادراتی قرار دارد و از معادن شهر محلات استخراج می‌شود. تراورتن‌های معدن عباس آباد با رنگ‌های متنوعی از جمله سفید، کرم، قهوه‌ای، قرمز، لیمویی، خاکستری و سفید استخراج می‌شوند.


سنگ تراوتن عباس آباد
سنگ تراوتن عباس آباد یک سنگ صادراتی است.


به دلیل مقاومت بالای این سنگ در برابر تغییرات جوی و فرسایش از آن برای نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود. سنگ تراورتن عباس آباد گرانترین سنگ تراورتن است.


تراورتن دره بخاری

این سنگ نیز در زمره تراورتن‌های صادراتی ایران قرار می‌گیرد که کاربرد فراوانی در ساخت نمای خارجی دارد. جذب آب این سنگ پایین است و شما می‌توانید آن را در رنگ‌های سفید، عسلی و شکلاتی تهیه کنید.


سنگ تراورتن دره بخاری
سنگ تراورتن دره بخاری جزء بهترین سنگ های صادراتی ایران است.


رنگ بندی روشن در کنار ساب پذیری و مقاومت بالا از دلایل محبوبیت این سنگ در داخل و خارج از کشور است.


آنچه از مقاله سنگ بهترین سنگ تراورتن ایران آموختیم:

انتخاب بهترین تراورتن ایران به سلیقه، بودجه و نوع کاربردی که برای سنگ در نظر دارید بستگی دارد؛ در این مقاله شما را با برخی از تراورتن‌های پرفروش بازار ایران آشنا کردیم. ایران از نظر تنوع و کیفیت سنگ تراورتن جایگاه خوبی را در جهان به خود اختصاص داده است. با توجه به شمار بالای معادن و فروشندگان سنگ تراورتن، پیدا کردن تراورتن مرغوب از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از انتخاب سنگ مورد نظر با کارشناسان ایران کانتر مشورت کنید.

ثبت امتیاز مطلب

امتیازه خود به این مطلب را ثبت کنید

01234
05 / 0
مقالات مرتبط

دیدگاه شما

0/200

دیدگاه کاربران

Loading